Kontekst - jak grafowe bazy danych pomagają w zarządzaniu ścieżką klienta

Droga klienta nie jest prostą i skończoną serią kroków: to złożony i czasami sprzeczny zestaw interakcji w wielu kanałach. Mapa podróży klienta to wizualna reprezentacja podróży klienta - pomaga zorganizować procesy w firmie w taki sposób, aby klient mógł cieszyć się „płynnym doświadczeniem” Twojej marki we wszystkich punktach kontaktu.

To jest punkt, w którym często słyszymy o „doświadczeniu klienta”. Ale doświadczenie klienta nie jest synonimem podróży klienta - to jest jej część.

Mapa podróży klienta

Nie ma jednej, oficjalnej metodyki ani szablonu tworzenia wizualizacji ścieżki klienta. Różna może być również liczba etapów i obszarów działalności firmy i klientów. Ale przeciętna wizualizacja, która pozwoliłaby Ci znaleźć punkty interakcji z klientem i właściwie przeprowadzić audyt tych punktów styku, mogłaby wyglądać jak na poniższym wykresie. Tak naprawdę dzisiejsza ścieżka klienta nie jest liniowa - to raczej zamknięty, powtarzający się cykl działań.

Kontekst

Jednak bez względu na to, jaką interakcję mamy z klientem, powinna ona mieć odpowiedni kontekst. Klient może poruszać się między kanałami, korzystać z różnych urządzeń i być aktywny w różnych punktach styku, poszukując produktu, kupując, korzystając z usług lub oceniając produkt lub usługę. Wszyscy jako klienci lubimy odpowiednie i spersonalizowane informacje. Czujemy się wykluczeni, gdy mamy do czynienia z firmami, w których przy każdym kontakcie musimy zapewnić odpowiedni kontekst. Przykład braku analityki klienta w różnych kanałach i punktach styku - proponujemy rozszerzenie usługi dla klienta, nie wiedząc, że klient ocenił tę usługę bardzo nisko lub nawet zamierza z niej zrezygnować. Dlatego naprawdę ważne jest, aby zidentyfikować możliwości, odkryć luki między kanałami i mieć przegląd wszystkich punktów styku.

Jak wykresy konsolidują punkty na mapie podróży klienta

Ponieważ wiedza o każdym punkcie kontaktu z klientem, lejku sprzedażowym, działaniach omnichannel jest tak ważna, istnieje potrzeba rozwiązania, które pomoże zarządzać tą złożonością. Podróż klienta jest budowana stopniowo. Nie czekasz, aż proces się zakończy. Aktywność klienta zmienia się dynamicznie, więc gromadzone dane stanowią również migawkę aktywności ważną przez krótki czas. Ruch klienta po mapie tworzy naturalny model wykresu z punktami styku jako węzłami i właściwościami relacji. Takie podejście do pracy z danymi jest zaimplementowane w grafowych bazach danych - rozwiązanie do pracy z dużymi zbiorami nieustrukturyzowanych, szybko zmieniających się informacji.

Jak bazy danych wykresów mogą pomóc w zapewnieniu właściwego widoku

Obecnie najpilniejsze wyzwania związane z danymi dotyczą połączeń, a nie tylko „danych”. Prawdziwa wartość - prawdziwy ostateczny zwrot z inwestycji definiujący biznes - pochodzi z powiązań między gromadzonymi danymi. Poznaj poniżej najczęstsze przypadki użycia i rozwiązania oparte na grafowych bazach danych.

Odejścia klientów

Odejście klientów jest jednym z najważniejszych wskaźników do oceny dla rozwijającej się firmy. Trudno odnieść sukces, jeśli nie przeanalizujesz przyczyn niepowodzeń. Najważniejsze jest zidentyfikowanie powodów, dla których klienci odchodzą; zidentyfikuj wszystkie punkty, w których klient jest niezadowolony i rozważa zastąpienie Twojej firmy konkurencją. Klient sygnalizuje swoje niezadowolenie z usług firmy, wyrażając to w recenzjach produktów, komentarzach, wycenie obsługi Service Desk, wartości zakupów. To złożona sieć połączeń. Przeanalizuj je, aby uzyskać odpowiedni status klienta.

Rekomendacje produktów

Nie ma nic bardziej irytującego niż oferta na produkty, którymi nas nie interesuje. Do sformułowania odpowiednich rekomendacji wymagana jest umiejętność skorelowania produktów, klientów, zapasów, dostawców, logistyki i działań marketingowych. Co więcej, silnik rekomendacji w czasie rzeczywistym wymaga możliwości natychmiastowego wychwycenia wszelkich nowych zainteresowań pokazanych podczas bieżącej wizyty klienta - coś, czego przetwarzanie wsadowe nie jest w stanie osiągnąć. Dopasowanie danych historycznych i danych sesji jest trywialne w przypadku graficznej bazy danych.

Spersonalizowany marketing

Pseudo-spersonalizowane e-maile, niespójne reklamy i losowo wybrane linki „Może ci się spodobać” są bardziej szkodliwe niż czynienie czegoś dobrego. Prawdziwie spersonalizowane promocje opierają się nie tylko na historii zakupów, ale także na aktualnych danych sesji. Kto chce zwiększyć sprzedaż online, musi sprostać oczekiwaniom i gustom klientów - najlepiej spełniając ich życzenia, zanim jeszcze mogliby je wyrazić. Firmy dysponują wieloma danymi, które można wykorzystać do określenia najlepszych ofert i treści dla klientów. Jednak dane te często znajdują się w silosach informacyjnych, co utrudnia konsolidację i identyfikację możliwości obsługi klientów najbardziej odpowiednich treści. Technologie grafowe umożliwiają to zadanie i oferują szybkość niedostępną dla bardziej tradycyjnych technologii.

Operacje logistyczne

eoria grafów ma swoje korzenie w problemie logistycznym - czy można przejechać ścieżką, która przecina każdy most dokładnie raz i wraca do punktu wyjścia (Leonhard Euler)? Sieć logistyczna to wykres. Zastosowanie technologii graficznej pozwala znaleźć odpowiedź na pytanie „jak najszybciej dostarczyć paczkę z adresu A na B?” ale także odpowiedzieć na pytanie "jak zorganizować transport, aby był najbardziej opłacalny?"

Inspirowane przez: Neo4j